Alla inlägg under februari 2011

Av Maria Augustsson - 24 februari 2011 23:00

Idag blir lilla skruttisen 8 månader! herregud, hur fort går det inte? snart är han ett år....ibland kan jag få lite ångest för att han aldrig mer kommer vara liten bebis, men samtidigt är det ju jättekul att se hur han utvecklas, han är så himla rolig nu, händer nåt nytt hela tiden tycker jag!

Såg förut idag att framtänderna börjar synas där upp! han dreglar ihjäl sig snart, förbrukar dregellappar på löpande band!

I eftermiddags var vi som vanligt på mammaträff... som vanligt på torsdagar, gillar verkligen våra träffar, så himla trevligt! bra att du tog tag i det Pernilla!=)  nästa gång blir det hemma hos oss!


Lite bilder:

Nyfödd

 

2 Veckor

 

1 Månad!

2 Månader!

4 Månader

7 Månader


Älskade Unge!=)

Av Maria Augustsson - 23 februari 2011 19:32

Dags att bestämma sig om man ska gå på klassfesten nu snart då!

Sista dagen på Fredag och en person från vår klass har anmält sig!  Dåligt!...själv måste jag vänta till sista dan, inga pengar förrän då!

Inte många från de andra klasserna heller har jag sett..tycker folk är tråkiga...de vill inte gå "för man har ju inget gemensamt med varann längre" men vadå..det är väl kul att träffa alla och höra hur de har det nu..o se varann igen! även om man nu har de flesta på FB, inte samma sak...

Nu var det ju iofs många från vår klass som var bortresta den helgen just, typiskt!

Jag tänker nog gå i alla fall, fast det hade ju varit roligare om fler anmält sig, inte så kul om det är typ tio pers sammanlagt eller nåt..får väl se vad som händer innan Fredag!


Kom igen nu! Anmäl er!!

Av Maria Augustsson - 23 februari 2011 19:13

Idag har vi varit hos Kristin o Wilmer och hälsat på, fikat och tittat på deras nya kök!=)

Kom hem för en stund sen, och Leon som knappt sovit nåt i em somnade såklart i bilen hem! så nu sover han,borde väl bli hungrig snart tycker jag=)

Var inne på Prix, (säger fortfarande Prix fast det heter Coop) på hemvägen och kollade bokrean lite, fick med mig Blodläge av Johan Theorin( hans böcker är jättebra!) och en bok till Leon hem.

Ska väl bli lite fler, fanns en jättefin sagobok som jag vill köpa till Leon men får vänta tills pengarna kommer!

Vi höll på och skratta ihjäl oss åt honom igår här Mamma, Pappa o jag, han var helt galen när han åkte runt i sin gåstol, pruttade med munnen o höll på! Galenbebis!=) så himla rolig nu, fast inte kul när han börjar dra i duken här på bordet..Åh hjälp säger jag!


Leon i sin gåstol, inte från gårdagen dock=)


Av Maria Augustsson - 22 februari 2011 15:46

Nästan just inkommen från en promenad med Pernilla, Noah o Jack! Var skönt o friskt vill jag lova! med tanke på att jag inte var utanför dörren nåt igår, förutom till postlådan så var det skönt att komma ut lite!

Nu sitter Leon i sin gåstol, han älskar verkligen den, fast nu är det snart dags att börjar plocka undan saker märkte jag igår...

klåfingerbebis har kommit fram nu!..sträckte sig efter saker här på rumsbordet, för gåstolen kommer precis under det...inte bra alls! dags att hålla koll på grejerna nu då!

Senare i em kommer Leons Mormor o Morfar. ska bli trevligt att slippa vara själv, Mathias jobbar ju em..=/


Busbebis! 


 

Av Maria Augustsson - 21 februari 2011 11:07

Sitter framför tvn och just nu är det Svampbob...helt sjukt! fast kul=)

Så var det måndag igen då och den tråkiga veckan när Mathias jobbar em är här=/

Helgen bara försvann...har inte gjort nåt speciellt alls... jo vi har äntligen beställt inbjudningskort till namngivningen i alla fall, på tiden!

Leon är så himla rolig nu, han åker runt i gåstolen för nu har han kommit på att den går framåt också, så nu är han nästan överallt=)

I Fredags började han med nåt nytt också, han säger "dadada" låter så roligt!

Händer en massa nytt hela tiden och det är så kul!

Igår tog vi upp babysitter, babygym och bumbostol på vinden, nu är  han för stor för det. Är nog snart dags att byta till sittdel på vagnen också. Han blir stor våran plutt=)


Bumbostolen var nog det sämsta köpet vi gjort, han har knappt använt den och gillade den inte värst mycket!


Vår lilla busunge!



Nej, dags för en dusch, ha en bra dag!


Av Maria Augustsson - 17 februari 2011 11:31

Oj..nu blev det ju så i all fall...inget skrivet på jättelänge, o jag som skulle vara såå duktig o skriva typ varje dag..minst!

Nu är i fall Leon 7,5 månad och har blivit en riktig busunge! Han sitter upp själv nu och åker runt i sin gåstol, nu åkte han in i köket=) han kom på igår att man kan åka framåt också och inte bara bakåt!

Så himla rolig har han blivit, pratar o grejar hela tiden, gör pruttljud med munnen, fast jag tror han slutat med dem nu, det var ett tag sen nu.

Har hänt en massa sen sist, det har ju varit jul, och nu är det ett nytt år!

Vi har börjat träffas några mammor från föräldragruppen hemma hos varandra, himla trevligt, ska iväg idag igen till Josefin!

Annars gör vi inte nåt speciellt på dagarna, ute och går ibland, träffar folk, fikar=)

Lägger in lite nya bilder på busen!

Sitta i gåstolen är kul!


  Nakenfisen=)     Busunge! Skrattar o är glad för det mesta!

 

En glad fis!

  Första gången jag satt upp själv!  Gillar att bada nu när jag kan sitta själv upp!=)



Presentation


Den här bloggen handlar om oss och vår lilla Leon som föddes den 24 juni 2010!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards